Selasa, 6 Januari 2015

Air Biasa Dan Air Zam-Zam

Sumber: Siti Aisyah

Tahukah anda, segelas air zam-zam mampu menukarkan 1000 gelen air biasa menjadi molekul air zam-zam.

Isu Cadbury ni dah macam-macam dah. Orang buat spekulasi macam-macam nak tukar darah la, daging la..adoilah! Apapun saya nak bersuara kali ni, saya nak kongsi apa yang saya dapat waktu pergi kursus Pn. Lina Karim, Seminar Menghafal Darwish Darwisya.

Okey, bila kita ada impian nak lahirkan anak yang boleh membaca dan menghafal Al Quran, makanan dan minuman memang penting sebab nak pastikan darah daging halal sebab nak hafal Quran.

Apa yang Puan Guru saya buat dan minta kami setiap peserta buat, setiap hari dia akan perdengarkan alunan ayat Al Quran dekat air dan beras kat rumah. Bekas air dan beras dia letak dalam bilik tidur. Juga, bacaan surah Toha ayat 1-22 kita baca dekat air biasa atau air zam-zam. Kalau air zam-zam, kita campurkan sikit dalam air biasa jadi molekul tu berubah jadi air zam-zam.

Kalau anda semua nak tahu, dalam sains, sel darah dan sel daging kita hari-hari akan mati dan diganti dalam badan kita yang baru. Sama juga air. Setiap hari air akan berganti masuk dan keluar dalam badan.

Juga, dalam Pn. Lina nak pastikan badan dia dan anak-anak dia bersih dari segala yang syubhah ni, dia hari-hari bagi air yang dibaca ayat Quran ni. Sebab kadang-kadang kita pun tak tahu kan kot-kot lah ada juga yang meragukan dalam kita dok jaga-jaga cari pemakanan halal ni. So, kalau kita tak tahu dan termakan, nak cuci balik dengan cara nilah, bagi air yang dibaca surah Toha. Baca sebelas kali, campurkan sikit dalam air minum anak kita.

Ni memang ustaz dari Darul Syifa yang ajar, cara kita nak "detox" hati, darah dan daging untuk bersih dari segala makanan dan minuman yang haram lagi syubhah.

Anak-anak murid Pn. Lina dalam Islamic Parenting Network, memang benda ni yang Puan Lina tekankan, sebab kita nak ajar anak membaca dan menghafal Quran kan, so memang penting pastikan pemakanan dan juga proses "detox" segala yang syubhah. Baru terang hati anak-anak. Nilah caranya..amalkan setiap hari. 

************************************************

Sekiranya anda mahu mendapatkan air zam-zam atau menjadi agen dropship produk makanan sunnah ABDR yang terdiri daripada air zam-zam, jus delima, zafaran, jus kurma dan lain-lain, boleh menghubungi saya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...